Benvolgudes famílies:
Com possiblement ja sabeu, hi ha convocada per al proper 24 d’octubre una vaga general d’ensenyament en rebuig a la nova llei d’educació (LOMCE)i la política de retallades en el sector.
- 21 mestres han manifestat que volen exercir el seu dret a vaga; això suposa un 70% de la plantilla, de manera que el centre queda pràcticament només amb serveis mínims. Durant aquell dia els alumnes seran atesos però no es realitzaran cap de les activitats normals d’escola. No s’avançarà temari de cap àrea, no es farà cap sortida.
– l’única afectada ja va ser suspesa – i no es farà l’activitat de natació escolar de 1r.
- L’AMPA de l’escola s’ha adherit a la protesta, tot convidant les famílies a participar-hi no portant els alumnes al centre. Recordeu que esteu convocats a participar en una consulta ciutadana per l’educació avui i demà a la tarda.
- La vaga no afecta la resta de serveis de l'escola: el servei de menjador estarà actiu, així com el servei d’acollida, les activitats extraescolars i la socioteca.
Agraïm la vostra comprensió.
Atentament,
L’Equip de Mestres
Equip Annexa JP
Isabel la Catòlica,24-26
17004 Girona .Tf.972202186
Isabel la Catòlica,24-26
17004 Girona .Tf.972202186
Comunicat en contra de la lomce
Des de l’AMPA de l’escola Annexa Joan Puigbert us volem informar sobre la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE), aprovada, únicament amb els vots del PP, al congrés espanyol el passat dijous 10 d’octubre. De les més de 700 esmenes de tots els grups parlamentaris només se’n van admetre 76, moltes de les quals eren del mateix PP. La LOMCE es vol implantar a partir del proper curs 2014-2015.
A continuació us fem arribar un seguit de reflexions per les quals
demanem
la retirada de la LOMCE:
1.
Perquè és una llei sense suport ni participació de la comunitat
educativa
La LOMCE és rebutjada per gran
part de la comunitat educativa i tampoc té el suport de la comunitat
científica, ni dels agents socials ni tampoc de la gran majoria de
les forces polítiques
2.
Perquè menysprea la cultura i la llengua
La
LOMCE vol castellanitzar el sistema educatiu i degrada les llengües
cooficials a un nivell molt secundari, la qual cosa suposa un gran
retrocés que ens situa al nivell de
principis dels anys 80. El català, el
basc i el gallec, no són matèries troncals ni específiques en el
currículum bàsic. En canvi,
el govern espanyol accepta sufragar el cost d’una escola privada si
no hi ha oferta pública en la llengua vehicular que triï la
família, però a compte, això sí, de la comunitat autònoma
corresponent.
3.
Perquè és excloent en lloc d’inclusiva
La
LOMCE incrementa les desigualtats personals i socials. Des
de l’educació primària s’etiqueta
i es classifica els alumnes encaminant-los a un itinerari
predeterminat del qual difícilment en podran sortir.
4.
Perquè és elitista i segregadora
La
LOMCE promou la segregació i l’especialització dels centres
educatius en funció del context social i familiar. L’Administració
podrà assignar més recursos econòmics,
personals i materials, als centres amb millors resultats acadèmics,
no en funció de les necessitats educatives.
5.
Perquè és sexista en lloc de coeducadora
La
LOMCE legitima concerts educatius que discriminen per raó de sexe
encara que existeixin
diverses sentències del Tribunal Suprem que consideren il·legal que
se subvencioni amb diners públics centres educatius que discriminen
i separen l’alumnat segons aquest
criteri.
6.
Perquè oblida l’educació integral de les persones
La
LOMCE oblida que l’educació és una eina per educar les persones
de forma integral i centra els seus objectius en la valoració
quantitativa dels resultats (exàmens, notes, revàlides) en comptes
de centrar-se en els processos d’ensenyament-aprenentatge. A més a
més, relega els estudis de filosofia, història, literatura, arts
plàstiques...
7.
Perquè afavoreix l’adoctrinament i els privilegis de l’Església
catòlica
La
LOMCE manté un tracte privilegiat a l’Església catòlica
establint, com a àrea curricular, l’assignatura de Religió en
tots els nivells educatius.
8.
Perquè és antidemocràtica ja que limita la participació de la
comunitat educativa
La
LOMCE elimina la capacitat de decisió dels Consells Escolars i els
relega a òrgans purament consultius.
9.
Perquè és una llei centralitzadora
Amb la
LOMCE, l’Estat controlarà la programació de les àrees bàsiques,
l’alta inspecció marcarà els criteris i els continguts de les
revàlides de final d’ ESO i Batxillerat, i farà el disseny del
currículum bàsic que s’ha d’impartir «per tot» i «a tots».
10.
Perquè és competitiva en comptes de cooperativa
La
LOMCE farà possible que els centres amb els millors alumnes, amb els
millors resultats, guanyin
la cursa i obtinguin
com a premi més recursos econòmics. Així,
el fracàs d’uns es convertirà
en l’èxit d’uns altres.
11.
Perquè és mercantilista i classista
La
LOMCE permet la introducció dels agents privats a les escoles
públiques i es posa a les ordres de l’economia de mercat la
qual, entre altres coses, ens ha conduit a la crisi actual. Se li
permet apoderar-se del sistema educatiu, regulant, finançant i
prestant serveis, substituint allò públic que permet la igualtat
d’oportunitats i de drets.
12.
Perquè és tecnòcrata i individualista
La
LOMCE defineix els seus objectius educatius centrant-se
en una valoració quantitativa dels
resultats amb un interès exclusivament tecnocràtic (les revàlides
es converteixen en una obsessió per a la classificació i
l’etiquetatge de l’alumnat a més a més d’un mecanisme de
control del currículum).